POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU X

Informacje ogólne.

  • Właścicielem serwisu jest Klinika Weterynaryjna dr. Grzegorza Wąsiatycza, ul. Księcia Mieszka I 18, 61-689 Poznań.
  • Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
    • Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje.
    • Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych pliki cookie (tzw. 'ciasteczka').
    • Poprzez gromadzenie logów serwera www przez operatora hostingowego. Informacji o operatorze można zasięgnąć oprzez kontakt z serwisem.

Informacje w formularzach.

  • Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika.
  • Serwis może zapisać ponadto informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP)
  • Dane w formularzu nie są udostępniane podmiotom trzecim inaczej, niż za zgodą użytkownika.
  • Dane podane w formularzu mogą stanowić zbiór potencjalnych klientów, zarejestrowany przez Operatora Serwisu w rejestrze prowadzonym przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
  • Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego.
  • Dane podane w formularzach mogą być przekazane podmiotom technicznie realizującym niektóre usługi – w szczególności dotyczy to przekazywania informacji o posiadaczu rejestrowanej domeny do podmiotów będących operatorami domen internetowych (przede wszystkim Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa j.b.r – NASK), serwisów obsługujących płatności lub też innych podmiotów, z którymi Operator Serwisu w tym zakresie współpracuje.

Informacja o plikach cookies.

  • Serwis korzysta z plików cookies.
  • Pliki cookies (tzw. 'ciasteczka') stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  • Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  • Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
    • a.tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
    • utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
    • określania profilu użytkownika w celu wyświetlania mu dopasowanych materiałów w sieciach reklamowych, w szczególności sieci Google.
  • W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: 'sesyjne' (session cookies) oraz 'stałe' (persistent cookies). Cookies 'sesyjne' są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). 'Stałe' pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  • Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
  • Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  • Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  • Zalecamy przeczytanie polityki ochrony prywatności tych firm, aby poznać zasady korzystania z plików cookie wykorzystywane w statystykach: Polityka ochrony prywatności Google Analytics
  • Pliki cookie mogą być wykorzystane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, do wyświetlenia reklam dopasowanych do sposobu, w jaki użytkownik korzysta z Serwisu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji użytkownika lub czasie pozostawania na danej stronie.
  • W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/

Logi serwera.

  • Informacje o niektórych zachowaniach użytkowników podlegają logowaniu w warstwie serwerowej. Dane te są wykorzystywane wyłącznie w celu administrowania serwisem oraz w celu zapewnienia jak najbardziej sprawnej obsługi świadczonych usług hostingowych.
  • Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Ponadto zapisowi mogą podlegać:
    • czas nadejścia zapytania,
    • czas wysłania odpowiedzi,
    • nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
    • informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
    • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
    • informacje o przeglądarce użytkownika,
    • Informacje o adresie IP.
  • Dane powyższe nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony.
  • Dane powyższe są wykorzystywane jedynie dla celów administrowania serwerem.

Udostępnienie danych.

  • Dane podlegają udostępnieniu podmiotom zewnętrznym wyłącznie w granicach prawnie dozwolonych.
  • Dane umożliwiające identyfikację osoby fizycznej są udostępniane wyłączenie za zgodą tej osoby.
  • Operator może mieć obowiązek udzielania informacji zebranych przez Serwis upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.

Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?

  • Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
  • W celu zarządzania ustawieniami cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową/ system i postępuj zgodnie z instrukcjami:

godziny otwarcia : 24h, 7 dni w tygodniu
   kontakt : tel. 61 823 09 97 recepcja@klinwet.pl

Organizacja pracy kliniki

PRACUJEMY   CAŁĄ  DOBĘ  PRZEZ  CAŁY  ROK !

Lekarze przyjmują pacjentów w systemie zmianowym od 8.00 do 15.00 i od 15.00 do 22.00. Po 22 do 8.00 trwa dyżur nocny. Lekarz weterynarii wraz z technikiem zapewnia opiekę pacjentom leczonym stacjonarnie i udziela pomocy w przypadkach nagłych zachorowań i wypadków. Do dyspozycji ma zespół chirurgiczny.

Nie wyjeżdżamy na wizyty domowe ponieważ możliwości diagnostyczne i terapeutyczne takich interwencji są zbyt ograniczone. Na miejscu w Klinice wykonujemy większość badań diagnostycznych: RTG USG, EKG, badania laboratoryjne (krwi, moczu, kału, zeskrobiny) badania endoskopowe.(szerzej na stronie Diagnostyka).

Aby usprawnić pracę lekarzy przyjęliśmy system wcześniejszego uzgadniania terminu wizyt w recepcji, ci pacjenci przyjmowani są zgodnie z terminarzem. Oczywiście przyjmiemy też pacjentów nie umówionych, ale może wiązać się z oczekiwaniem. Pacjenci w przypadkach zagrożenia życia przyjmowani są poza kolejnością, natychmiast. W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z recepcjonistką, która udzieli Państwu wszelkich informacji lub skieruje do odpowiedniej osoby w Klinice. Pracownicy w recepcji zarejestrują wizytę po przybyciu pacjenta, założą komputerową kartotekę i skasują opłatę za wizytę lub inna wykonaną w Klinice usługę. Akceptujemy płatności kartami: Visa, Visa Elektron, Mastercard, Mastercard Electronic, Maestro.

Telefonicznie postaramy się udzielić Państwu wszelkich informacji natomiast nie praktykujemy udzielania porad lekarskich przez telefon, chyba, że dotyczą one aktualnie prowadzonego leczenia.

REGULAMIN
ŚWIADCZENIA USŁUG WETERYNARYJNYCH PRZEZ ZAKŁADY LECZNICZE DLA ZWIERZĄT
PRZY UL. KSIĘCIA MIESZKA I 18 W POZNANIU

§ 1
[INFORMACJE OGÓLNE]

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług weterynaryjnych świadczonych przez Klinikę Weterynaryjną dr. Grzegorza Wąsiatycza oraz Przychodnię Weterynaryjną „WĄSIATYCZ” z siedzibą w Poznaniu przy ul. Księcia Mieszka I 18.
§ 2
[DEFINICJE I POJĘCIA]

Użyte w Regulaminie definicje i pojęcia oznaczają:
1. Klinika Weterynaryjna dr. Grzegorza Wąsiatycza lub Przychodnia Weterynaryjna „WĄSIATYCZ” (ZLdZ) – zakłady lecznicze o statusie kliniki weterynaryjnej i przychodni weterynaryjnej (w rozumieniu Ustawy z dnia 18 grudnia 2003r. o zakładach leczniczych dla zwierząt), zajmujące się profilaktyką, diagnostyką, leczeniem i rehabilitacją zwierząt domowych.
2. Regulamin Świadczenia Usług Weterynaryjnych (RŚUW) – niniejszy Regulamin Świadczenia Usług Weterynaryjnych w Klinice Weterynaryjnej oraz Przychodni Weterynaryjnej „WĄSIATYCZ” wraz ze wszystkimi późniejszymi zmianami i załącznikami.
3. Recepcja – punkt obsługi Posiadaczy zwierząt korzystających z usług ZLdZ.
4. Cennik usług – stanowi załącznik Nr 1 do Regulaminu Świadczenia Usług Weterynaryjnych i jest dostępny do wglądu w Recepcji.
5. Posiadacz zwierzęcia – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej władająca zwierzęciem, również tymczasowo.
6. Usługa weterynaryjna – czynność mającą na celu zachowanie, ratowanie lub poprawę zdrowia zwierząt.
7. Wizyta – przyjęcie Posiadacza zwierzęcia przez lekarza weterynarii na ZLdZ. W czasie wizyty mogą być wykonywane następujące usługi weterynaryjne: wywiad lekarski, badanie kliniczne zwierzęcia (badanie stanu zdrowia zwierzęcia), postawienie diagnozy lub podejrzenia choroby, wskazania do dodatkowych badań, wydanie zaleceń co do dalszego procesu leczenia zwierzęcia czy sposobu jego pielęgnacji, podawanie leków, zabiegi lekarsko – weterynaryjne, obserwacja zwierzęcia, pielęgnacja zwierzęcia, udzielenie porad i konsultacji, wykonanie opinii i orzeczeń. Zakres wizyty sugeruje lekarz uwzględniając ochronę zdrowia publicznego i środowiska oraz dobro zwierzęcia.

§ 3
[ORGANIZACJA ZLdZ
PODSTAWY WYKONYWANIA USŁUG WETERYNARYJNYCH]

1. ZLdZ są utworzone w celu świadczenia usług z zakresu medycyny weterynaryjnej na podstawie Ustawy z dnia z dnia 18 grudnia 2003 r. o zakładach leczniczych dla zwierząt (Dz. U. z dnia 27 stycznia 2004 r.). ZLdZ świadczą swoje usługi w systemie całodobowym.
2. Na terenie obiektu przy ul. Księcia Mieszka I 18 w Poznaniu funkcjonują:
a) Oddział Leczenia Ambulatoryjnego świadczący całodobowo wizyty weterynaryjne, badania diagnostyczne, drobne zabiegi lecznicze;
b) Oddział Leczenia Stacjonarnego zapewniający całodobowo obserwację i leczenie zwierząt;
c) Blok Operacyjny;
d) Oddział Rehabilitacji i Leczenia Otyłości zwierząt;
e) Pracownie diagnostyki obrazowej: RTG, USG, TK;
f) Sklep PUPIL oferujący specjalistyczne karmy, witaminy i inne środki służące do opieki nad zwierzętami;.
3. ZLdZ zarządzają właściciele poprzez dyrektora oraz lekarzy dyżurnych.
4. ZLdZ świadczą usługi weterynaryjne w zakresie:
a) badania stanu zdrowia zwierząt;
b) rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania chorób zwierząt;
c) leczenia zwierząt;
d) udzielania porad i konsultacji;
e) pielęgnacji zwierząt;
f) wydawanie opinii i orzeczeń;
g) wykonywanie badań laboratoryjnych i innych badań diagnostycznych.
5. ZLdZ nie świadczą usług poza swoją siedzibą.
6. ZLdZ nie pośredniczą w sprzedaży zwierząt, kojarzeniu dla rozrodu oraz adopcji.
7. W ZLdZ oraz w ich otoczeniu zainstalowane są urządzenia rejestrujące obraz i dźwięk.
8. Na parkingu przylegającym do ZLdZ obowiązują przepisy kodeksu drogowego.
9. W ZLdZ oraz na przylegającym terenie obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu, spożywania napojów alkoholowych oraz innych środków odurzających.

§ 4
[WYKONANIE USŁUGI WETERYNARYJNEJ]

1. W ZLdZ obowiązuje rejestracja wizyt w Recepcji.
2. Posiadacze zwierząt przyjmowani są według kolejności zarejestrowanych wizyt. Wyjątek stanowią pacjenci umówieni wcześniej na konkretny termin i godzinę oraz znajdujący się w stanie bezpośredniego zagrożenia życia.
3. Korzystanie z usług weterynaryjnych świadczonych przez ZLdZ następuje odpłatnie według zasad i regulacji wskazanych w § 7 zatytułowanym „Cennik usług” niniejszego Regulaminu. ZLdZ nie przyjmuje zwrotów wcześniej wydanych leków i materiałów medycznych.
4. Przyjęcie do wykonania usługi weterynaryjnej, a tym samym obowiązki ZLdZ powstaną po dokonaniu wpisu rejestrowego w systemie informatycznym przez pracownika Recepcji.
5. Z chwilą rejestracji wizyty przyjmuje się, że Posiadacz zwierzęcia zapoznał się z dokumentem RŚUW dostępnym do wglądu w Recepcji ZLdZ i na stronie www.klinwet.pl.
6. ZLdZ zastrzegają sobie prawo odmowy świadczenia usługi weterynaryjnej w sytuacji kiedy:
a) istnieje domniemanie, że Posiadacz zwierzęcia znajduje się pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowuje się wulgarnie bądź agresywnie;
b) zwierzę objęte usługą jest agresywne, niekontrolowane przez Posiadacza zwierzęcia, nie jest odpowiednio zabezpieczone (w szczególności nie posiada kagańca lub obroży), przez co stwarza bezpośrednie niebezpieczeństwo dla otoczenia i uniemożliwia prawidłowe i bezpieczne wykonanie czynności diagnostyczno – leczniczych.
7. Umówiona godzina wizyty może ulec zmianie.
8. W przypadku rejestracji wizyty przed godziną 22.00 a odbyciem wizyty, z przyczyn niezależnych od ZLdZ, podczas dyżuru nocnego ma zastosowanie cennik obowiązujący od godziny 22.00 – 08.00.
9. Z zastrzeżeniem pkt 7 odmowa świadczenia usługi weterynaryjnej może nastąpić tylko wówczas jeżeli nie zachodzi obawa, że odmowa lub zaprzestanie udzielania świadczeń może spowodować bezpośrednie niebezpieczeństwo dla życia zwierzęcia.
10. W przypadku odmowy wykonania usługi weterynaryjnej pracownik ZLdZ ma obowiązek wskazać dane adresowe najbliższego zakładu leczniczego dla zwierząt.
11. Zakres i koszt danej usługi weterynaryjnej w każdym przypadku określa lekarz weterynarii za zgodą Posiadacza zwierzęcia.
12. Posiadacz zwierzęcia ma prawo do wyrażenia zgody lub odmowy zgody na świadczenie określonych usług weterynaryjnych po uzyskaniu odpowiedniej informacji.
13. Przyjęcie zwierzęcia na oddział leczenia stacjonarnego, bądź wykonanie wskazanych zabiegów uzależnione jest od pisemnej zgody Posiadacza zwierzęcia (Zał. Nr 2, Formularz przyjęcia/wydania zwierzęcia).

§ 5
[PRAWA I OBOWIĄZKI POSIADACZA ZWIERZĘCIA]

1. W czasie korzystania z usług weterynaryjnych w ZLdZ Posiadacz zwierzęcia ma prawo do:
a) świadczenia usług weterynaryjnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy z zakresu medycyny weterynaryjnej;
b) informacji o stanie zdrowia zwierzęcia;
c) wyrażania zgody na świadczenie usług weterynaryjnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnostycznych i terapeutycznych oraz cenie świadczenia usług;
d) zgłoszenia swoich zastrzeżeń i uwag do lekarza prowadzącego, a w sytuacji nieuzyskania satysfakcjonującej informacji bądź w sytuacjach szczególnie ważnych wprost do kierownictwa ZLdZ. Zgłoszenie adresowane do kierownictwa ZLdZ powinno mieć formę pisemną. ZLdZ zobowiązane są do udzielenia pisemnej odpowiedzi w terminie 14 dni od dnia otrzymania pisma.
2. Do obowiązków Posiadacza zwierzęcia należy:
a) przestrzeganie postanowień niniejszego Regulaminu świadczenia usług weterynaryjnych;
b) przestrzeganie zakazu palenia tytoniu, spożywania alkoholu oraz innych środków odurzających na terenie ZLdZ;
c) poszanowanie godności i uprzejme traktowanie personelu ZLdZ;
d) posiadanie ważnych dokumentów uprawniających Posiadacza zwierzęcia do oddania zwierzęcia do leczenia;
e) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;
f) przedstawienie personelowi ZLdZ, w szczególności lekarzowi weterynarii kompleksowej informacji o stanie zdrowia zwierzęcia, zwłaszcza o dotychczas przebytych chorobach i zabiegach, procesie dotychczasowego leczenia i zastosowanych wobec zwierzęcia leków, środków medycznych i innych środków farmakologicznych.
3. Posiadacz zwierzęcia, który uznał iż jego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z usług Weterynaryjnych ma prawo do złożenia pisemnej skargi do kierownictwa ZLdZ.
4. ZLdZ ma prawo odmówić świadczenia usług weterynaryjnych Posiadaczowi zwierzęcia, który narusza zapisy określone w niniejszym Regulaminie.

§ 6
[ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI
ŚWIADCZENIA USŁUG WETERYNARYJNYCH]

1. Każda wykonana usługa weterynaryjna jest dokumentowana w książce leczenia zwierząt prowadzonej w postaci elektronicznej, utrwalonej i przechowywanej na informatycznych nośnikach danych w  formie zapisu elektronicznego uniemożliwiającego edytowanie i zmianę przechowywanych danych oraz zapewniającego możliwość ich podglądu i wydruku.
2. Dokumentacja lekarsko weterynaryjna i ewidencja leczenia zwierząt jest własnością ZLdZ.
3. ZLdZ przekazują dokumentację świadczenia usług weterynaryjnych Posiadaczowi zwierzęcia a także podmiotom uprawnionym do dostępu do dokumentacji na mocy odpowiednich przepisów prawa.
4. Dokumentacja świadczenia usług weterynaryjnych jest udostępniana poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
5. Dokumentacja lekarsko – weterynaryjna jest archiwizowana i przechowywana w ZLdZ przez okres 3 lat.
6. Rodzaje wydawanych dokumentów lekarsko weterynaryjnych w ZLdZ:
a) Karta informacyjna wizyty – dokument będący wydrukiem z Książki leczenia zwierząt;
b) Historia leczenia – opisuje proces leczenia w określonym czasie;
c) Historia choroby – opisuje proces leczenia danej jednostki chorobowej;
d) Badanie specjalistyczne (ortopedyczne, kardiologiczne, dermatologiczne, neurologiczne, i inne) – opisuje przebieg badania specjalistycznego, wskazuje diagnozę i proponuje kierunek dalszego postępowania leczniczego;
e) Świadectwo zgonu – poświadczenie zgonu zwierzęcia;
f) Opis zabiegu – opisuje dany zabieg ze wskazaniami pooperacyjnymi.
7. Jednorazowe przekazanie dokumentacji, o której stanowi § 6 pkt 6, jest bezpłatne. Ponowne przekazanie dokumentacji jest płatne zgodnie z Cennikiem Usług.
8. Dokumentacja świadczenia usług lekarsko – weterynaryjnych w formie „Karty informacyjnej wizyty” wydawana jest na wniosek Posiadacza zwierzęcia przez lekarza weterynarii podczas wizyty.
9. Dokumentacja świadczenia usług lekarsko – weterynaryjnych, o której stanowi § 6 pkt 6 lit b – f, wydawana jest przez ZLdZ w terminie uzgodnionym z lekarzem prowadzącym proces leczenia.

§ 7
[CENNIK USŁUG]

1. ZLdZ świadczą swoje usługi odpłatnie według obowiązującego, ogólnie dostępnego Cennika.
2. Przyjmuje się, że Posiadacz zwierzęcia przed zleceniem usługi weterynaryjnej zapoznał się i przyjął Cennik do wiadomości.
3. W trakcie rejestracji wizyty Posiadacz zwierzęcia może uzyskać informację od pracownika Recepcji lub lekarza przyjmującego o szacunkowej cenie świadczonej usługi. W przypadku przekroczenia szacowanej ceny usługi wymagana jest każdorazowo zgoda Posiadacza zwierzęcia.
4. Zapłata za świadczone usługi weterynaryjne dokonywana jest w formie gotówkowej lub bezgotówkowej (kartami płatniczymi lub przelewem) niezwłocznie po wykonaniu usługi na podstawie paragonu fiskalnego lub faktury VAT.
5. ZLdZ w przypadku zabiegów operacyjnych lub leczenia stacjonarnego mogą uzależnić wykonanie usługi weterynaryjnej od uiszczenia 50% szacunkowej ceny określanej w zał. nr 2 Formularz przyjęcia/wydania zwierzęcia.
6. Posiadacz zwierzęcia może zgłosić wniosek o rozterminowanie zapłaty, jednakże przed zleceniem wykonania usługi. Zgodę wydaje lekarz weterynarii wykonujący daną usługę weterynaryjna, bądź upoważniony pracownik Recepcji po uzyskaniu uprzedniej zgody właścicieli ZLdZ lub dyrektora. W przypadku wyrażenia zgody wykonanie usługi będzie potwierdzone stosowną fakturą VAT. W celu wystawienia faktury VAT Posiadacz zwierzęcia musi okazać się dowodem osobistym lub innym dokumentem tożsamości zawierającym numer PESEL. Posiadacz zwierzęcia akceptuje, że w takiej sytuacji, w przypadku zwłoki w zapłacie powyżej 7 dni, ZLdZ zlecą windykację niezapłaconej należności, a dłużnika obciążać będą oprócz kosztów sądowych i odsetek dodatkowy koszt w wysokości 200 zł od każdej niezapłaconej faktury z tytułu zryczałtowanych kosztów obsługi prawnej. Wskazana na fakturze VAT data zapłaty jest datą wpływu na konto bankowe ZLdZ.
7. Posiadacz zwierzęcia nie może wstrzymywać się z zapłatą, dokonywać potrąceń z ceny wykonanej usługi, bez pisemnej zgody ZLdZ, nawet wtedy, kiedy zgłosił reklamację co do wykonanej usługi, bądź wyliczenia ceny jej wykonania.

§ 8
[ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZLdZ]

1. ZLdZ zobowiązują się świadczyć usługi zgodnie z najlepszą wiedzą weterynaryjną i należytą starannością, wykorzystując w tym celu posiadane wyposażenie.
2. Odpowiedzialność ZLdZ powstanie na zasadach winy w sytuacji stwierdzenia błędu w sztuce lekarskiej.
3. W sytuacji uznania odpowiedzialności odszkodowawczej ZLdZ odpowiadać będą za szkody właściwie udokumentowane i wyliczone w postępowaniu likwidacyjnym szkody, na podstawie odrębnego porozumienia lub prawomocnego wyroku sądu.
4. Lekarze weterynarii świadczący usługi w ZLdZ ponoszą odpowiedzialność cywilną w zakresie wykonywania zawodu i posiadają stosowne ubezpieczenie.
5. ZLdZ nie odpowiadają za szkody powstałe z winy Posiadacza zwierzęcia.
7. ZLdZ nie odpowiadają za mienie Posiadaczy zwierząt pozostawione na terenie ZLdZ, jak również za ewentualne uszkodzenia mienia i kradzieże na parkingu.
8. ZLdZ nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualne szkody, urazy bądź zaburzenia związane ze świadczonymi usługami weterynaryjnymi, powstałe z winy Posiadacza zwierzęcia, siły wyższej, bądź też w wyniku zatajenia przez Posiadacza zwierzęcia kompleksowej informacji o stanie zdrowia zwierzęcia wskazanej w § 5 pkt 2, lit. f, istnienia przeciwwskazań i innych okoliczności, które stanowią przeciwwskazanie, a nie były znane personelowi ZLdZ.
8. Posiadacz zwierzęcia ponosi odpowiedzialność finansową za ewentualne szkody wyrządzone na terenie ZLdZ z jego winy lub przez zwierzę pozostające pod jego opieką.
§ 9
[POSTANOWIENIA KOŃCOWE]

1. Jako Sąd właściwy do rozstrzygania ewentualnych sporów Strony wskazują Sąd w Poznaniu.
2. Posiadacz zwierzęcia może złożyć skargę do Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Lekarzy Weterynarii Wielkopolskiej Izby Lekarsko – Weterynaryjnej z siedzibą w Poznaniu (60-175) przy ul. Nagietkowej 4.
3. Jako adres do doręczeń wszelkich pism kierowanych do Posiadacza zwierzęcia przyjmuje się adres podany w Recepcji w trakcie rejestracji.
4. Przy rozstrzyganiu ewentualnych sporów zastosowanie znajdą odpowiednio:
a) Kodeks Etyki Lekarza Weterynarii;
b) Ustawa o zawodzie lekarza weterynarii;
c) przepisy Kodeksu Cywilnego (art. 734 i dalsze).
5. Pracownicy ZLdZ wykazują zrozumienie dla emocjonalnych zachowań Posiadaczy Zwierząt, wywołanych faktem cierpienia ich zwierząt i trudnym do określenia rokowaniem leczenia w sytuacji zagrożenia ich życia. Nie oznacza to jednak tolerancji dla zachowań agresywnych i obcesowych. Pomieszczenia ZLdZ są monitorowane i ZLdZ zastrzegają sobie prawo do interwencji pracowników ochrony, bądź innych przewidzianych prawem form ochrony, w uzasadnionych przypadkach.
6. ZLdZ gromadzą i przetwarzają do celów własnych dane osobowe jej klientów zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29. 08. 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002, Nr 101, poz. 926 z późn. zmianami). Dane osobowe są niezbędne do prowadzenia dokumentacji medycznej. Odmowa ich podania przez Posiadacza zwierzęcia jest równoznaczna z rezygnacją z naszych usług.
7. Posiadacz zwierzęcia ma prawo żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem prawa albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, a także ma prawo wniesienia pisemnego żądania zaprzestania przetwarzania jego danych osobowych.
8. Regulamin Świadczenia Usług Weterynaryjnych jest opublikowany na stronie internetowej ZLdZ: www.klinwet.pl, na tablicy informacyjnej na terenie ZLdZ w formie pisemnej a także dostępny jest do wglądu w Recepcji.
9. ZLdZ zastrzegają sobie prawo do zmiany Regulaminu oraz Cenników w każdym czasie.
10. Regulamin Świadczenia Usług Weterynaryjnych wchodzi w życie z dniem podania RŚUW do publicznej wiadomości jak w punkcie 8.

Poznań, dnia 10 marca 2016 r.